مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-05-08پزشكي

ناتوانی از تصویر تالاسمی در ایران کمرنگ شده است


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، بر بهبود کیفیت زندگی بیماران تالاسمی تاکید کرد.

- ، پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در پیامی به مناسب 18 می 2021 و روز جهانی تالاسمی، عنوان داشت: روز جهانی تالاسمی در کشور ما و به ویژه برای سازمان انتقال خون ایران معنا و رنگ و بوی دیگری دارد.

قرار گیری کشور پهناور ما در جغرافیایی از جهان که شیوع تالاسمی در آن بیشتر است اهمیت رسالت سازمان انتقال خون ایران و مسئولیت یکایک ما در قبال هموطنانی که ناخواسته مبتلا به این بیماری ژنتیکی شده اند را نشان می دهد.

در نیم قرن گذشته از تأسیس سازمان انتقال تمامی کارکنان این سازمان وظیفه سنگینی را بر پایه اساسنامه تشکیل خود در خصوص تأمین خون سالم و کافی برای جامعه تالاسمی کشور عهده دار هستند و در کمال افتخار مسرور هستیم که با تلاشمان توانسته ایم رنگ ناتوانی را از تصویر تالاسمی در کشورمان کمرنگ نماییم.

سالانه 20 درصد از خون های اهدایی را از طریق شبکه ملی خونرسانی به درمان عزیزان تالاسمی به عنوان اکثریت قاطع دریافت کنندگان مستمر تولیدات خود تخصیص می دهیم و این خون ها تماماً کم لکوسیت بوده و از اهداکنندگانی تأمین می شود که سالانه دست کم دو بار خون خود را داوطلبانه و بدون چشمداشت اهدا می کنند که این مهم در نوع خود بی سابقه در منطقه و کم سابقه در ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتوانی از تصویر تالاسمی در ایران کمرنگ شده است

ناتوانی از تصویر تالاسمی در ایران کمرنگ شده است