مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:252021-05-08پزشكي

باکتری هایی که می توانند عامل بروز آلزایمر و پارکینسون باشند


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافته اند که برخی از گونه های باکتری روده می توانند عامل بروز بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون باشند.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافته اند که برخی از گونه های باکتری روده می توانند عامل بروز بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهش جدیدی که در دانشگاه فلوریدا (University of Florida) انجام شده است، ارتباط میان گونه های ویژه ای از باکتری روده را با بروز بیماری های عصبی نشان می دهد.

بیماری های عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، میلیون ها بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهند اما دانشمندان هنوز نمی دانند که چه عواملی باعث بروز این بیماری ها می شوند و مانع بزرگی برای ارائه درمان یا اقدامات پیشگیرانه به شمار می روند.

پژوهش های اخیر نشان می دهند که افراد مبتلا به این بیماری ها، تغییراتی را در ترکیب باکتریایی دستگاه گوارش خود نشان می دهند.

در هر حال، با توجه به تنوع گسترده میکروب ها در بدن انسان، شناسایی باکتری هایی که ممکن است با بیماری های عصبی در ارتباط باشند، مانند یافتن سوزن در انبار کاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکتری هایی که می توانند عامل بروز آلزایمر و پارکینسون باشند

باکتری هایی که می توانند عامل بروز آلزایمر و پارکینسون باشند