مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 04:352021-05-09پزشكي

در سال های اخیر نوزاد مبتلا به تالاسمی در استان متولد نشده است


عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته نوزاد مبتلا به تالاسمی در استان متولد نشده است، گفت: مرکز بهداشت کمک بسیاری به جلوگیری از موارد جدید بیماری تالاسمی می کند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته نوزاد مبتلا به تالاسمی در استان متولد نشده است، گفت: مرکز بهداشت کمک بسیاری به جلوگیری از موارد جدید بیماری تالاسمی می کند.

سولماز انوری در گفت وگو با ایسنا با ارایه توضیحاتی در خصوص بیماری تالاسمی، اظهار کرد: تالاسمی بیماری ژنتیکی بوده و نوزاد مبتلا به این بیماری بر اثر ازدواج دو فرد ناقل این بیماری که تالاسمی مینور نامیده می شوند، متولد می شود.

وی با اشاره به اینکه احتمال ابتلای نوزاد به تالاسمی ماژور در هر حاملگی 25 درصد است، گفت: دو فرد مینور یا نباید با هم ازدواج کنند و یا در صورت انجام چنین کاری نیز باید در هر نوبت بارداری از جنین نمونه برداری شود تا جنین در صورت ابتلای به تالاسمی ماژور سقط شود که انجام چنین کاری نیز علاوه بر هزینه های زیاد اثرات روحی و روانی زیادی بر خانواده ها دارد.

وی متذکر شد: تالاسمی ماژور معمولا تا سه ماهگی عوارضش را در یک کودک نشان می دهد؛ رنگ پریدگی شدید، بی اشتهایی، بزرگی شکم و کم شدن رشد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سال های اخیر نوزاد مبتلا به تالاسمی در استان متولد نشده است

در سال های اخیر نوزاد مبتلا به تالاسمی در استان متولد نشده است