مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 06:002021-05-09اقتصادي

داغ سیبهایی که بر دل باغداران آذربایجان غربی ماند


بدنبال رکود بازار سیب و فاسد شدن و کاهش کیفیت سیب در سردخانه ها, اخیرا باغداران آذربایجان غربی مجبور شدە اند محصول را به صورت زیردرختی روانه بازار کنند و با قیمتهای بسیار پایین به فروش برسانند و دچار خسارت و زیان سنگین شوند.

- ایسنا/آذربایجان غربی بدنبال رکود بازار سیب و فاسد شدن و کاهش کیفیت سیب در سردخانه ها, اخیرا باغداران آذربایجان غربی مجبور شدە اند محصول را به صورت زیردرختی روانه بازار کنند و با قیمتهای بسیار پایین به فروش برسانند و دچار خسارت و زیان سنگین شوند.

مراد آقابالا زاده، رییس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر 60تن سیب در سردخانه های استان موجود است که اگر اقدامی انجام نشود سیب ها ازبین خواهند رفت .

وی با اشاره به اینکه علت اصلی وجود این حجم از سیب در سردخانه ها مشکلات مرزی با کشور همسایه هدف صادرات است، اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و عدم صادرات سیب با کامیون های چادری نیازمند کامیون های یخچال دار هستیم که متاسفانه به دلیل کمبود تعداد این نوع کامیون امکان صادرات کمترشده است.

رییس سردخانه داران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دیگر علت کاهش صادرات؛ قیمت دوبرابری کامیون های یخچال دار است که قبل عید 32میلیون تومان بود و اکنون 60 میلیون تومان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داغ سیبهایی که بر دل باغداران آذربایجان غربی ماند

داغ سیبهایی که بر دل باغداران آذربایجان غربی ماند