مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:352021-05-09اقتصادي

پیش بینی کاهش 60 درصدی عملکرد در مزارع گندم دیم همدان


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال از نظر بارندگی سال بسیار بدی است، گفت: مزارع دیم استان همدان متأثر از بارش ها بوده و برآورد می شود 50 تا 60 درصد کاهش عملکرد داشته باشیم و حتی ممکن است خیلی از مزارع غیرقابل برداشت شود.

- ایسنا/همدان مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال از نظر بارندگی سال بسیار بدی است، گفت: مزارع دیم استان همدان متأثر از بارش ها بوده و برآورد می شود 50 تا 60 درصد کاهش عملکرد داشته باشیم و حتی ممکن است خیلی از مزارع غیرقابل برداشت شود.

علی بایگانه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برآورد می شود مزارع آبی گندم استان دچار کاهش عملکرد 15 تا 20 درصدی شود، اظهار کرد: وضعیت مزارع آبی نیز خیلی مناسب نیست چراکه امسال به علت کاهش بارش ها مجبور شدیم از منابع آبهای زیرزمینی استفاده کنیم و پیش بینی می شود در آخر فصل مزارع دچار تنش شود.

وی با بیان اینکه 420 هزار هکتار از مزارع استان همدان زیرکشت گندم قرار گرفته است، تصریح کرد: 350 هزار هکتار از گندم های استان همدان دیم بوده که با توجه به اینکه نیمی از تولیدات گندم استان از مزارع دیم است، با کاهش بارندگی به طور قطع در تولید گندم با کاهش مواجه می شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کاهش 60 درصدی عملکرد در مزارع گندم دیم همدان

پیش بینی کاهش 60 درصدی عملکرد در مزارع گندم دیم همدان