مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 03:352021-05-10اقتصادي

از مهاجرت معکوس تا کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار


کارگاهی کوچک به نظر می رسد اما همین واحد تولیدی جدای از درآمدزایی برای سرمایه گذار، برای چند زن سرپرست خانوار در روستا اشتغال ایجاد کرده و از این طریق معیشت خانواده ها تامین می شود.

- صنعت مردمان روستا همانطور که گفتیم تولید سنگ پا است اگر چه درآمد زیادی ندارند و اقتصاد بعضی خانواده ها هنوز لنگ می زند اما سفره هایشان خالی نیست! ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار اینکه درصد کم یا زیادی از جامعه ما بنا به دلایل مختلف زنانی به خود اختصاص داده اند که به واسطه شرایط روزگار از قضا باید برای فرزندانشان هم مادر باشند و هم پدر، نیاز به بیان نیست، چرخ زندگی برای زنان سرپرست خانوار در این روستا نیاز به چرخاندن دارد، اما فرصت های شغلی برای بانوان روستایی حتی بیش از بانوان شهری محدود است آن هم در روستایی مانند قزلجه کند که ظرفیت گردشگری و طبیعت آن به واسطه فعالیت معادن پوکه و تردد ماشین های سنگین، جاده نامناسب و از همه بدتر، آب آلوده به آرسنیک، مساوی با صفر می شود.

مردان روستا از بزرگ و کوچک پیر و جوان هر روز تیشه به سنگ می کوبند و با تولید سنگ پا اقتصاد اهل خانه را تامین می کنند،  هرچند بانوان در جامعه ما همواره ثابت کرده اند که کمر سختی را می شکنند، اما آوردن سنگ پا از معدن و تراشیدن پیکر سنگ با چکش کاری مردانه است و برای بانوان آن هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مهاجرت معکوس تا کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار

از مهاجرت معکوس تا کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار