مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-05-10سياسي

ماجرای انجام حج نیابتی توسط امام زمان(عج) برای دوست آیت الله حکیم


آیات و روایات بسیاری درباره سکرات مرگ و عواملی که باعث آسان شدن مرگ می شود بیان شده که یکی از آنان محبت به امیرمومنان علی (ع) است.

- ، حجت الاسلام محسن قرائتی در برنامه تلویزیونی درس هایی از قرآن که با موضوع معاد از شبکه یک سیما پخش شد، اظهار داشت: امام صادق (ع) می فرمایند: کسی که برهنه ای را بپوشاند سکرات مرگ بر او آسان می شود؛ قرآن کریم نیز بر پوشاندن برهنگان، سیر کردن گرسنگان، رفع نیاز فقرا و … تاکید دارد که همگی نشان از اهمیت آن است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: همچنین صله رحم، رسیدگی به والدین و حب نسبت به امیرمومنان علی (ع) از اموری است که سبب می شود سکرات مرگ بر انسان آسان شود.

وی با بیان خاطره ای از علامه طباطبایی (ره) عنوان کرد: جوان بودم خدمت مرحوم حضرت علامه طباطبایی رسیدم و به ایشان عرضه داشتم می خواهم درباره موضوع معاد تحقیق کنم، آن مرحوم فرمودند چون قیامت مربوط به عالم غیب می شود و دسترسی به آن وجود ندارد مطالب باید بر اساس آیات و روایات گفته شود و همچنین خود نیز باید به آن معتقد باشید.

حجت الاسلام قرائتی با استناد به کتاب بحارالانوار، گفت: در این کتاب شریف 56 روایت بیان شده که انسان هنگام جان دادن پیامبر اکرم (ص) و امیرمومنان علی (ع) را مشاهده می کند و این یک حقیقت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای انجام حج نیابتی توسط امام زمان(عج) برای دوست آیت الله حکیم

ماجرای انجام حج نیابتی توسط امام زمان(عج) برای دوست آیت الله حکیم