مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 05:102021-05-10بين الملل

رد پای غرب در مناقشات مرزی تاجیکستان و قرقیزستان


کارشناس سیاسی قزاق عدم حصول توافق و تداوم منازعات مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان را با دخالت مستقیم و غیر مستقیم غرب مرتبط دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تورار کریم اف ، کارشناس مسائل سیاسی قزاقستان در تحلیلی به بررسی این موضوع که چرا در مرز تاجیکستان و قرقیزستان درگیری رخ می دهد؟ پرداخت.

در این مطلب آمده است: چندی قبل در مرز تاجیکستان و قرقیزستان درگیری مسلحانه رخ داد که در نتیجه آن ده ها نفر از هر دو طرف کشته و زخمی شدند.

قرقیزستان مدعی است آبگیر گلاونای که منبع درگیری عنوان شده، متعلق به این کشور است در حالی که طرف تاجیکی بر اساس نقشه های 1924-1927 و 1989 آن را متعلق به خود می داند.

چنین درگیری هایی بین ساکنان مناطق مرزی زیاد رخ می دهد، در پی آنها از سوی دو طرف به سمت یکدیگر سنگ پرتاب می شود و اغلب اوقات با خونریزی به پایان می رسد.

در 6 سال اخیر ده ها درگیری جدی بین دو طرف صورت گرفته است و هر بار سران دو کشور تلاش می کنند توافق کنند اما تاکنون بدون نتیجه مانده است.

با این حال، باید گفت در این که طرفین به هیچ وجه نتوانسته اند به توافق برسند رد پای نیروهای خارجی در سیمای سفارتخانه های غربی و سازمان های غیر دولتی طرفدار آمریکا که توسط غرب سرمایه گذاری می شوند، به چشم می خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای غرب در مناقشات مرزی تاجیکستان و قرقیزستان

رد پای غرب در مناقشات مرزی تاجیکستان و قرقیزستان