مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-05-10اقتصادي

خشکسالی و بحران پیش روی کشاورزان لرستانی/ خسارت کشاورزان چگونه جبران می شود؟


با توجه به بروز خشکسالی و کاهش منابع آبی در لرستان، مسوولان از کشاورزان می خواهند که محصولات آبدوست کشت نکنند.

این موضوع باعث شده بسیاری از کشاورزان دچار خسارت مالی شوند و از دولت بخواهند که به جای اعلام ممنوعیت و محدودیت ها از آنها حمایت داشته باشد.

- خبرگزاری فارس لرستان، محمد عبدالله زاده، از ابتدای سال آبی تا به امروز شاهد 341 میلی متر بارندگی در لرستان بوده ایم که این میزان نسبت به بلند مدت کاهش 38 درصدی و نسبت به سال گذشته کاهش 43 درصدی داشته است.

   با مطالعه جمله بالا به این نتیجه می رسیم که لرستان در سال جاری بر خلاف سال های گذشته در حوزه کشاورزی حرف زیادی برای گفتن ندارد.

مشکل برای لرستان آنجا بحرانی تر می شود که استانی که 11 درصد آب های جاری کشور از آن عبور می کند نصف میانگین سایر استان های کشور زمین های کشاورزی آبی دارد.

این بحران در استان باعث شد که مسئولان لرستان در جلسه ی شورای آب استان تدابیری بیندیشند که مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه به شرح ذیل است.

  حجم سدهای لرستان نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است داریوش حسن نژاد در همین زمینه اظهار داشت: نتایج حاصل از تراز آب زیر زمینی در شهرستان های نورآباد،بروجرد، دورود و الشتر بیشترین افت را استان نشان می دهد، همچنین در حال حاضر  57 درصد حجم مخازن سدها پر است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی و بحران پیش روی کشاورزان لرستانی/ خسارت کشاورزان چگونه جبران می شود؟

خشکسالی و بحران پیش روی کشاورزان لرستانی/ خسارت کشاورزان چگونه جبران می شود؟