مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-05-10سياسي

پدر درمان ناباروری ایران: غربالگری یک علم و 100 درصد ضروری است


هرچند بارها متخصصان حوزه سلامت نسبت به طرح غیراجباری شدن غربالگری بارداری ابراز نگرانی کرده و آن را غیرکارشناسی و همراه با آسیب های فراوان بعدی به جامعه می دانند ولی هنوز برای لغو آن از سوی مجلس شورای اسلامی اقدامی صورت نگرفته است.

- غیراجباری شدن غربالگری نوزادان ، طرحی بود که از سوی مجلس ارائه شد اما مدت کوتاهی نگذشت که این پیشنهاد غیرکارشناسی با انتقاد گروه های مختلفی مانند متخصصان و پزشکان، جوامع در ارتباط با معلولان و افراد کم توان و بیماران خاص خصوصاً بیماری های وابسته به جنسیت همراه شد.

پروفسور عباس افلاطونیان رییس پژوهشکده تولید مثل استان یزد و پدر درمان ناباروری ایران نیز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن انتقاد به این طرح مجلس، تاکید می کند: غربالگری یک علم است و نمی توان آن را انکار کرد و در این باره نیز معتقدیم نباید اقدامی فراتر و اضافه تر از آن انجام شود.

وی با بیان این که غربالگری به تنهایی یک اقدام 100 درصد ضروری و درست است، می گوید: دولتمردان باید به جای حذف این امر مهم، رویکرد حمایتی برای افراد ناتوان و کم توان مالی جهت اقدام به غربالگری در نظر بگیرند.

خطر افزایش تولد فرزندان معلول با تصمیم مجلس دکتر نسرین قاسمی مدیر مرکز سقط پژوهشکده تولید مثل استان نیز با ابراز نگرانی از این طرح، می گوید: همه فعالان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدر درمان ناباروری ایران: غربالگری یک علم و 100 درصد ضروری است

پدر درمان ناباروری ایران: غربالگری یک علم و 100 درصد ضروری است