موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - بازنشستگان تامين اجتماعي - بازنشستگان كشوري - تامين اجتماعي - متناسب سازي - واريز يارانه - سيستان و بلوچستان - روش هاي جديد - خانه پدري جلال آل احمد - آزمون سراسري سال 99 - پژوهش مسئله محور - نوكيا - تحقيقات ضدانحصارطلبي - طرح احيا و تعادل بخشي - گرگ كلارك - باستين شواين اشتايگر - رييس كل اسبق بانك مركزي - دغدغه مردم - دبير كل جبهه پيروان خط امام - النصر سپاهان - ورزشكاران جوانمرد

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 02:502021-05-10ورزشي

هزینه صعود به اورست چقدر است؟


صعود به قله اورست هزینه های زیادی دارد که شاید هر کوهنوردی نتواند از پس آنها بربیاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اورست با ارتفاع 8848 متر ارتفاع، بلندترین قله جهان محسوب شده و در نپال و رشته و جزو رشته کوه های هیمالیا است که از آن به عنوان بام دنیا نام برده می شود.

برهمین اساس هر ساله تعدادی از کوهنوردان سراسر دنیا پای در فتح این قله می گذارند که البته همه کسانی که برای رسیدن به آن تلاش می کنند به دلیل شرایط جوی و بدنی نمی توانند قله را لمس کنند و روی آن بایستند.

در کنار سختی های زیادی که برای رسیدن به این قله وجود دارد و یک کوهنورد باید آمادگی زیادی داشته باشد، هزینه های صعود نیز کم نیست و در شرایط فعلی رقم زیادی حداقل برای کوهنوردانی است که از ایران قصد فتح آن را دارند.

* شرکت های نپالی و تعرفه های آنها برای صدور مجوز و پشتیبانی طبق برنامه ریزی که وجود دارد در مجموع زمان رسیدن به نپال تا پایان برنامه صعود 70 روز در نظر گرفته می شود و همانطور که گفته شد اینکه صعود با موفقیت انجام شود یا خیر بستگی به شرایط جوی و قدرت بدنی کوهنورد دارد.

شرکت هایی در نپال هستند که کوهنوردان را از زمان حضور در نپال تا رسیدن به قله همراهی می کنند که هزینه های مختلفی دارد، از 40 هزار دلار تا 120 هزار دلار بسته به امکاناتی که داده و پشتیبانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه صعود به اورست چقدر است؟

هزینه صعود به اورست چقدر است؟