مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 03:452021-05-11اقتصادي

تولید بذور هیبرید در اراضی آستان مقدس شاهچراغ (ع)


معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از انعقاد تفاهم نامه بین مدیریت حرم حضرت شاهچراغ(ع)، بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محمدمهدی برومندی در سفر به استان فارس با بیان اینکه سالانه 770 میلیون عدد بذر هیبرید برای گلخانه های کشور مورد نیاز است و حداکثر 30 میلیون عدد در داخل تولید می شود، اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی به خودکفایی در این امر تاکید دارد.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای تولید بذر هیبرید فراهم شده است، ابراز کرد: با توجه به پتانسیل های استان فارس، تولید بذر از این استان آغاز شده است و امیدواریم با کمک های فنی و اعتباری در نظر گرفته شده، در سایر استان ها نیز انجام و به یک نهضت در باغبانی تبدیل شود.

خشکسالی تهدیدی جدی برای انجیر استهبان برومندی با بیان اینکه استان فارس ویترین باغبانی کشور است و با تولید سالانه 3.

5 میلیون تن محصولات باغی رتبه اول در کشور دارد، اظهار کرد: این استان در زمینه محصولات باغی بسیار حائز اهمیت و مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری سرمازدگی و خشکسالی به محصولات زراعی و باغی استان فارس خسارت جبران ناپذیری زد، افزود: خسارت خشکسالی به انجیرستان های دیم استهبان و نی ریز از دغدغه های جدی است که در این سفر از نزدیک بررسی و تمهیداتی در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بذور هیبرید در اراضی آستان مقدس شاهچراغ (ع)

تولید بذور هیبرید در اراضی آستان مقدس شاهچراغ (ع)