مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 04:352021-05-11بين الملل

زمین گیر شدن اف 16های عراق با خروج لاکهید مارتین


خروج پیمانکاران لاکهید مارتین از پایگاه هوایی بلد در عراق به بهانه حملات شبه نظامیان، چند فروند اف 16 باقیمانده از ناوگان عراق را که هنوز عملیاتی هستند، - خروج پیمانکاران لاکهید مارتین از پایگاه هوایی بلد در عراق به بهانه حملات شبه نظامیان، چند فروند اف 16 باقیمانده از ناوگان عراق را که هنوز عملیاتی هستند، زمین گیر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، اف 16ها در سال 2011 و پس از خروج نیروهای جنگی آمریکا از عراق خریداری شدند.

در آن زمان، معامله چند میلیارد دلاری به عنوان آغاز دوره جدیدی از همکاری های امنیتی آمریکا و عراق و خودکفایی امنیتی عراق اعلام شد.

بیشتر هواپیماهای اف 16 عراق سال گذشته به دلیل تعمیر و نگهداری ضعیف به اجبار زمین گیر شدند، علت اصلی آن هم خروج بخشی از خدمه لاکهید مارتین بود.

تحقیقات انجام شده توسط گزارش نفت عراق نشان داد که به دلیل مشکلات تعمیر و نگهداری، خلبانان عراقی قادر نبودند به اندازه کافی ساعت پرواز را برای صلاحیت پرواز با این هواپیما داشته باشند.

این گزارش همچنین از فساد گسترده در پایگاه تحت کنترل عراق، از جمله اختلاس سوخت جت و استفاده از قطعات غیر استاندارد در تعمیرات هواپیماهای F-16 خبر داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین گیر شدن اف 16های عراق با خروج لاکهید مارتین

زمین گیر شدن اف 16های عراق با خروج لاکهید مارتین