مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 05:102021-05-11اقتصادي

تعیین زمان دو ماهه چرای دام در مراتع همدان/ فقط 50 درصد پوشش گیاهی محقق شده است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه 598 هکتار از مراتع همدان دارای پروانه چرا است گفت: با توجه به ظرفیت مراتع امسال و شرایطی که با توجه به کاهش بارندگی حاکم است، - اردشیر خزایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه استان همدان 822 هزار هکتار مراتع دارد که از این میزان 598 هزار هکتار مراتع دامی پروانه چرا صادر شده است اظهار کرد: 70 هزار واحد دامی مربوط به عشایر و مابقی روستایی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پوشش گیاهی 50 درصد سنوات گذشته بوده که این میزان نسبت به بلندمدت 60 درصد است گفت: با توجه به ظرفیت مراتع امسال و شرایطی که با توجه به کاهش بارندگی حاکم است، عشایر و روستاییان دو ماه بیشتر نمی توانند از مراتع استفاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مدیریت امور عشایر تدابیری را برای رساندن علوفه به عشایر در نظر گرفته است افزود: امسال سال ویژه ای است و 50 درصد پوشش گیاهی محقق شده و متاسفانه خشکسالی امسال نتوانسته مدت زمان بیشتری از علوفه دام ها را تامین کند.

وی با بیان اینکه توصیه های آموزشی و  ترویجی برای جلوگیری از خسارت به مراتع برای سنوات آینده را خواهیم داشت گفت: بر این اساس مدیریت کوچ انجام شده و اکیپ هایی نیز اعزام کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین زمان دو ماهه چرای دام در مراتع همدان/ فقط 50 درصد پوشش گیاهی محقق شده است

تعیین زمان دو ماهه چرای دام در مراتع همدان/ فقط 50 درصد پوشش گیاهی محقق شده است