مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 05:552021-05-11دانش

تفسیر قرآن در تمام اعصار جاری است


آیت الله محقق داماد با تأکید بر جاری بودن تفسیر قرآن در همه اعصار، بیان کرد: بطون قرآن را فقط مطهرون درک می کنند، اما درک ظاهری آن نیز میسر است و هرکسی به حد معرفت خود از این رودخانه آب برمی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکنا، شب تفسیر معاصرانه قرآن کریم، شب گذشته، 19 اردیبهشت، با سخنرانی سیدحسین نصر، فیلسوف سنت گرا و استاد دانشگاه جرج واشنگتن؛ آیت الله سیدمصطفی محقق داماد، مفسر قرآن؛ غلامرضا اعوانی، چهره ماندگار فلسفه؛ مصطفی ملکیان، پژوهشگر فلسفه و عرفان؛ منوچهر صدوقی سها، پژوهشگر و مدرس عرفان و فلسفه و ان شاالله رحمتی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار شد.

در ادامه متن سخنان آیت الله سیدمصطفی محقق داماد را می خوانید؛ در جریان تألیف کتاب تفسیر معاصر قرآن کریم بودم و در جریان یکی از سفرهایم به واشنگتن، استاد سیدحسین نصر به بنده گفتند که مدت هاست عده ای به من توصیه می کنند که ترجمه ای از قرآن ارائه کنم.

برخی می گفتند که همه المیزان را به انگلیسی ترجمه کنیم و دکتر نصر گفتند که با این کار موافق نیستم؛ چون المیزان برای محیط غربی نوشته نشده است، اما اخیراً عده زیادی به من فشار آورده اند و روی آن فکر کردم.

به خاطر دارم که گفتند پس از نماز صبح با قرآن استخاره و احساس کردم این وظیفه به عهده من گذاشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفسیر قرآن در تمام اعصار جاری است

تفسیر قرآن در تمام اعصار جاری است