مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-05-11اقتصادي

تقویت تمامی مولفه های شهری در بافت قدیمی شیراز


همه مولفه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بافت تاریخی شیراز تقویت شود و در این راستا بین 30 تا 40 درصد از اعتبارات دستگاه های خدماتی باید در این منطقه هزینه شود.

- ، عنایت الله رحیمی در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج ابوذر در محله سنگ سیاه با بیان اینکه یکی از آرزوهای دیرینه که تلاش های زیادی در زمینه تخصصی برای آن صورت گرفته سازماندهی بافت های فرسوده و تاریخی است، اظهار داشت: یک هزار و 800 هکتار بافت فرسوده رسمی و مصوب و سه هزار هکتار بافت فرسوده غیر مصوب در شیراز داریم.

وی با بیان اینکه نفوذ ناپذیری، ریز دانگی و ناپایداری از شاخصه های فرسودگی محسوب می شود، افزود: ریزدانگی به معنای تفکیک های بسیار خرد زیر 150 متر، نفوذ ناپذیری به معنای عدم دسترسی به درون محله توسط خودرو امدادی یا غیر امدادی و ناپایداری به معنای عدم تبعیت از آیین نامه های نظام مهندسی و عدم مقاومت قابل قبول بناها است که بیشتر کالبدی است.

وی با اشاره به اینکه معضلات بافت های فرسوده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستند، ادامه داد: تلاش همه دست اندرکاران این بوده که با تهیه برنامه ای جامع با عنوان برجام (برنامه جامع مشترک بین دستگاه های خدمات رسان و دستگاه های متولی مدیریت شهری) در بافت فرسوده بتوانیم این بافت ها را به یک وضع مطلوب برسانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت تمامی مولفه های شهری در بافت قدیمی شیراز

تقویت تمامی مولفه های شهری در بافت قدیمی شیراز