مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-05-11اقتصادي

آداب نماز عید فطردر طهران قدیم/باز کردن روزه در عید فطر با خاک تُربت


در طهران قدیم پیش از افطار شب اول ماه هرکسی باید فطریه خود را که یک مّن نان گندم، جو،برنج یا هرآنچه را که مصرف می کرد به مستحق می رساند یا معادل آن پول پرداخت می کرد و یا از مال خود جدا می کرد و به کناری می گذاشت.

- گروه تفریح و نشاط: شاید هیچ عیدی در میان مسلمانان به حلاوت و دلچسبی عید سعید فطر نباشد، عیدی که با حلول ماه شوال و پس از یک ماه روزه داری قرار است با خواندن نماز عید فطر پایانی خوش را برای این مهمانی بزرگ داشته باشید.

شعف و حال و هوای سحرها و افطارهای ماه مبارک رمضان باعث شده تا حتی بسیاری از روزه اولی ها یا تا صبح بیدار بمانند و یا از پدر و مادرشان  بخواهند تا آنها را برای ادای نماز این روز بزرگ بیدار کنند.

 برپایی این نماز و جشن عید فطر از دیرباز در میان مسلمانان به خصوص ایرانی ها جایگاه خاصی داشته است.

نحوه پرداخت فطریه در طهران قدیم در طهران قدیم پیش از افطار شب اول ماه هرکسی باید فطریه خود را که یک مّن نان گندم، جو،برنج یا هرآنچه را که مصرف می کرد به مستحق می رساند یا معادل آن پول پرداخت می کرد و یا از مال خود جدا می کرد و به کناری می گذاشت.

جعفر شهری در جلد سوم کتاب طهران قدیم چنین آورده است: هر زمان دسترسی به مستحق ممکن نبود، فطریه را اگر گندم بود 4 عباسی و اگر برنج بود 2 قِران (2 ریال) تا 2 قران و نیم کنار گذاشته یا اگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آداب نماز عید فطردر طهران قدیم/باز کردن روزه در عید فطر با خاک تُربت

آداب نماز عید فطردر طهران قدیم/باز کردن روزه در عید فطر با خاک تُربت