مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-11سياسي

نقش نیروی دریایی ارتش در عملیات بیت المقدس/یادداشت


نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گسترش ناآرامی­ها در مناطق مرزی، از نخستین روز آغاز دفاع مقدس با آمادگی کامل برای رویارویی با یگان های دریایی دشمن، - نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گسترش ناآرامی­ها در مناطق مرزی، از نخستین روز آغاز دفاع مقدس با آمادگی کامل برای رویارویی با یگان های دریایی دشمن، آماده شد.

در اولین گام با تشکیل قرارگاه عملیاتی در بوشهر با نام( نیروی رزمی421) در سی ام شهریور1359 یعنی یک روز قبل از آغاز حمله همه­ جانبه رژیم بعث عراق، تمامی یگان های دریایی در کنترل عملیاتی این قرارگاه قرار گرفت و اصل مهم وحدت فرماندهی با انسجام ، هماهنگی و هم افزایی در اجرای عملیات­ های دریایی، حاصل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،سرهنگ ستاد قاسم اکبری مقدم پژوهشگر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در یادداشتی،نقش نیروی دریایی ارتش را در عملیات بیت المقدس تشریح کرد.

در این یادداشت می خوانیم: یکی از مأموریت های اصلی نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس، باز نگه­ داشتن خطوط مواصلاتی دریایی خودی و بستن خطوط مواصلاتی دریایی دشمن بود و در شصت و هشتمین روز دفاع مقدس به طورکامل محقق شد.

به دیگر سخن نیروی دریایی قهرمان ما؛ تکلیف جنگ دریایی با دشمن متجاوز را در ماه های نخست دفاع مقدس یکسره نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش نیروی دریایی ارتش در عملیات بیت المقدس/یادداشت

نقش نیروی دریایی ارتش در عملیات بیت المقدس/یادداشت