مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 14:002021-05-11سياسي

سوء پیشینه مانع از کاندیداتوری شورای شهر نمی شود


دبیر اجرایی هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای خراسان رضوی گفت: برخی کاندیداهای شورا که دارای سوءپیشینه و مشکل کیفری و حقوقی هستند، این امر مانع برخی از حقوق اجتماعی آن ها از جمله کاندیداتوری آن ها در شوراهای اسلامی نمی شود.

- محمدرضا حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: در مورد برخی افراد که کاندیداهای شورای شهر و روستا بودند و سوء پیشینه گرفتند، از دادگستری استعلام گرفتیم و چند فقره مشکل و پرونده کیفری و حقوقی داشتند.

دبیر اجرایی هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای خراسان رضوی ادامه داد: ممکن است برخی جرم هایی که افراد مرتکب می شوند مانع برخی حقوق اجتماعی آن ها از جمله کاندید شدن در شوراهای اسلامی نباشد.

وی تصریح کرد: در مورد التزام عملی به اسلام از مهم ترین نکات الغیبت اشد من الزنا ست، بنابراین کسی که دچار این رفتار است و غیبت می کند التزام عملی به اسلام ندارد.

حاجی زاده با استناد به روایتی از امام صادق(ع) افزود: اصول کفر سه مورد شامل غرور، حسادت و استکبار است؛ بنابراین کسانی که غیبت می کنند و حرمت نگه نمی دارند و بدون هیچ دادگاهی فردی را بدون اثبات محکمه، محکوم می کنند، مصادیق بارز عدم التزام عملی به اسلام هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوء پیشینه مانع از کاندیداتوری شورای شهر نمی شود

سوء پیشینه مانع از کاندیداتوری شورای شهر نمی شود