مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-05-11سياسي

نقش هوانیروز ارتش در عملیات بیت المقدس


هوانیروز با رشادت و دلاوری­ های خلبانان خود در سرتاسر جبهه­ های نبرد نقش انکارناپذیری در منهدم نمودن دشمن ایفاء نموده و کارشناسان نظامی غربی و شرقی را در بهت و حیرت فروبرد.

- هوانیروز با رشادت و دلاوری­ های خلبانان خود در سرتاسر جبهه­ های نبرد نقش انکارناپذیری در منهدم نمودن دشمن ایفاء نموده و کارشناسان نظامی غربی و شرقی را در بهت و حیرت فروبرد.

هوانیروز یکی از کارآمدترین و آماده ترین یگان­های نیروی زمینی ارتش در آغاز جنگ بود و با شروع جنگ تحمیلی، بالگردهای خود را در انواع مختلف کبرا،214، شنوک، 205 و 206 به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام و با استقرار در سر پل ذهاب و گیلان غرب، ایلام، اهواز ، ماهشهر و دزفول از روز اول جنگ 31/6/1359 با دشمن بعثی وارد نبرد گردید و با توجه به شرایط نیروها و پیشروی ارتش بعثی در سرزمین جمهوری اسلامی ایران بالگردهای هوانیروز از همان ابتدای جنگ تحمیلی مورد بهره برداری قرار گرفتند بطوریکه هوانیروز و نیروی هوایی ارتش در ماه های اولیه نبرد، نیروهایی بودند که در کند کردن پیشروی دشمن نقش بسزایی داشتند و باعث توقف و تثبیت متجاوز گردیدند.

هوانیروز با رشادت و دلاوری­ های خلبانان خود در سرتاسر جبهه­ های نبرد نقش انکارناپذیری در منهدم نمودن دشمن ایفاء نموده و کارشناسان نظامی غربی و شرقی را در بهت و حیرت فروب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش هوانیروز ارتش در عملیات بیت المقدس

نقش هوانیروز ارتش در عملیات بیت المقدس