مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 04:002021-05-12فرهنگي

چرا مهران مدیری در میان مردم محبوب است؟


مهران مدیری از کِی و چطور این قدر محبوب شد؟ چقدر محبوبیت او وام دار شرایطِ فرهنگی بوده؟ و آیا هنوزم محبوب است یا صرفاً معروف؟ و شاید مهم ترین پرسش: - جی پلاس ، در ادامه بخش هایی از این یادداشت را مرور می کنیم: به پرواز 57 و ساعت خوش که برمی گردم، چیزی جز شوقِ یک جوان و یک قریحه ناپخته در ایجاد کمدی های ساده حاصل نمی شود.

آن ها که سن و سالشان به پخش ساعت خوش می خورد، عمدتاً با یادش به خیر چه دورانی بود از آن یاد می کنند و انگار در نگاه تحسین آمیز مخاطبان سریال های متقدم مدیری، به جز تعصب نوستالژیک چیزی نمی توان یافت.

ایسنا نوشت؛ این واقعیت را باید پذیرفت که برای جامعه دردمندِ اوایل دهه 1370 ـ که یک انقلاب و بیش از یک دهه التهابِ پس از انقلاب را پشت سر گذاشته ـ فراگیری هر محصولی که موجبات سرگرم شدنش را فراهم می کرد کاملاً طبیعی بود.

در شرایطی که محصولات عامه پسند در سطح هزاردستان ، سلطان و شبان ، امیرکبیر ، بوعلی سینا ، سربداران یا روزی روزگاری بود، یک دورهمی به زبان محاوره و به دور از حرف ها/ پیام های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی و پر از بیخیالی و هجو، برای همه می توانست جذاب باشد و این چندان به استعدادِ مدیری ارتباط نداشت.

مهران مدیری ـ مانند بسیاری دیگر ـ محصول این شرایط و جوان ِاین دوران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مهران مدیری در میان مردم محبوب است؟

چرا مهران مدیری در میان مردم محبوب است؟