مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 06:452021-05-12سياسي

آسیب جدی به پل سنگی ثبت ملی شده رینه وارد نشده است


معاون میراث فرهنگی مازندران درباره تخریب پل سنگی ثبت ملی شده شهر رینه آمل گفت: براثر عوامل طبیعی بخش بالای جان پناهی پل تخریب شده و از نظر ساختاری آسیب جدی محسوب نمی شود.

- ، مهدی ایزدی پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق قانون مرمت و حفاظت پل سنگی قلط در رینه آمل برعهده مالک اثر است، افزود: این پل تاریخی در تملک اداره راه و شهرسازی است و طبق ماده 13 قانون حفاظت از ابنیه تاریخی کشور مصوب سال 1398 و ماده 98 قانون برنامه ششم کشور دستگاه های اجرایی مالک و متولی وظیفه حفاظت از آثار را برعهده دارند.

وی افزود: هزینه های مربوط به پژوهش و حفاظت درست آثار نیز باید از اعتبارات همان دستگاه های اجرایی مالک و متولی تأمین شود.

ایزدی با بیان این مطلب که این اداره کل، نظارت و هدایت هرگونه پروژه مرمتی و حفاظتی بر آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی را برعهده دارد تصریح کرد: عمده آسیب های این اثر تاریخی ناشی از عوامل طبیعی بوده که موجب تخریب بخش بالایی جان پناه پل شده است که از نظر ساختار سازه ای آسیب جدی محسوب نمی شود.

ایزدی گفت: پل سنگی قلط شهر رینه شهرستان آمل از آثار به جای مانده دوران پهلوی اول است که در سال 1398 با شماره 32780 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب جدی به پل سنگی ثبت ملی شده رینه وارد نشده است

آسیب جدی به پل سنگی ثبت ملی شده رینه وارد نشده است