مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-12پزشكي

محققان: کرونا حجم ماده خاکستری مغز را تغییر می دهد


براساس مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه ایالتی جورجیا و موسسه فناوری جورجیا انجام شده است حجم ماده خاکستری مغز در بیماران مبتلا به کووید-19 که تحت روش اکسیژن درمانی قرار گرفته و تب را تجربه کرده اند در لوب پیشانی مغز کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، یافته های این مطالعه نشان داد که کاهش حجم ماده خاکستری مغز با میزان وخامت حال بیماران مبتلا به کووید-19(حتی شش ماه پس از ترخیص از بیمارستان) ارتباط دارد.

ماده خاکستری برای پردازش اطلاعات در مغز حیاتی است و غیرطبیعی بودن حجم ماده خاکستری ممکن است بر عملکرد و ارتباط نورون ها تأثیر بگذارد.

این مطالعه نشان می دهد ماده خاکستری در شبکه قدامی می تواند یک منطقه اصلی برای درگیری مغز در اثر ابتلا افراد به کووید-19 باشد.

محققان این مطالعه اسکن توموگرافی کامپیوتری، سن، جنسیت و بیماری 120 بیمار دارای علائم عصبی از جمله 58 بیمار مبتلا به کووید-19 حاد و 62 فرد که به کووید-19 مبتلا نبودند را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها از تحلیل مورفومتری مبتنی بر منبع استفاده کردند.

کوایکوآی دوان (Kuaikuai Duan) اولین نویسنده این مطالعه گفت: علم نشان داده است که ساختار مغز بر عملکرد آن تأثیر می گذارد و غیر طبیعی بودن بخش هایی از مغز که در تصویربرداری مشخص می شود، به عنوان یکی از تاثیرهای اصلی کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان: کرونا حجم ماده خاکستری مغز را تغییر می دهد

محققان: کرونا حجم ماده خاکستری مغز را تغییر می دهد