مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-12اقتصادي

مرمت 73 بنای تاریخی ابرکوه در سال گذشته


رییس اداره میراث فرهنگی ابرکوه ضمن اعلام خبر آغاز مرمت و ساماندهی خانه تاریخی «سلیمی» ابرکوه، گفت: سال گذشته تعداد 73 طرح با اعتباری حدود شش میلیارد ریال توسط میراث فرهنگی، - ایسنا/یزد رییس اداره میراث فرهنگی ابرکوه ضمن اعلام خبر آغاز مرمت و ساماندهی خانه تاریخی سلیمی ابرکوه، گفت: سال گذشته تعداد 73 طرح با اعتباری حدود شش میلیارد ریال توسط میراث فرهنگی، مرمت شد.

حمید مشتاقیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مرمت، احیا و مراقبت از آثار تاریخی و تمدنی جزو ضرورت های فرهنگی و سرمایه گذاری در این حوزه، نیاز مبرم جامعه امروز و پشتوانه سازی برای نسل فردا است.

وی افزود: با توجه به اینکه خانه های قدیمی جزء آثار تاریخی و فرهنگی شهر به شمار می آید و نشانگر تمدن آن نیز هست که ما باید علاوه بر حفظ و نگهداری، آن ها را به همگان معرفی کنیم.

مشتاقیان خاطرنشان کرد: وجود خانه های قدیمی در شهرستان یکی از ظرفیت های بالقوه ابرکوه است که می توان از این ظرفیت به صورت مطلوب در جهت جذب گردشگر، توسعه صنعت گردشگری و رشد اقتصادی بهره گیری کرد لذا این استفاده مطلوب در گروه مرمت و ساماندهی این بناها است.

وی ادامه داد: خانه تاریخی و ثبتی سلیمی که هم اکنون در حال مرمت است، متعلق به اواخر قاجاریه بوده، در مرکز بافت تاریخی ابرکوه (محله دروازه میدان) ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 73 بنای تاریخی ابرکوه در سال گذشته

مرمت 73 بنای تاریخی ابرکوه در سال گذشته