مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 22:552021-05-12اجتماعي

کاهش مخاطرات خشکسالی و سیل با ساخت شهرهای اسفنجی


مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه آبخوان داری شهری و ساخت شهرهای اسفنجی ازجمله موضوعاتی است که بی توجهی به آن سبب هدر رفت منابع آبی و تحمیل خسارت زیادی به مدیریت شهری و مردم می شود، - تصریح کرد: سازگاری با طبیعت و محیط زیست در قالب رویکردهای نوین مدیریت حوضه های آبخیز شهری، پایداری سکونتگاه، ایمنی در برابر مخاطرات سیل، تقویت منابع آبی و سرسبزی شهر را به دنبال دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابوالقاسم حسین پور در یادداشتی آورده است: شرایط اقلیمی حاکم بر کشور ما به گونه ای است که میزبان همیشگی سیل و خشکسالی هستیم.

در حقیقت سیل و خشکسالی دو روی یک سکه هستند که در سال های اخیر با تشدید خسارات آن در ابعاد گسترده به عنوان یکی از چالش های کشور در حوزه آب، منابع طبیعی و محیط زیست مطرح شده اند.

در این شرایط علاوه بر مشکلات سیل و کم آبی، فرونشست زمین نیز از مخاطرات ثانویه است که آبخوان های کشور را با تهدیدی جدی روبه رو کرده است.

وی در ادامه این یادداشت اضافه کرده است: طی سال جاری به دلیل کاهش چشمگیر بارش ها در کشور با خشکسالی و کم آبی مواجه هستیم این درحالیست که ما در ایران با اندک بارشی شاهد بروز سیل و خسارت های آن هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مخاطرات خشکسالی و سیل با ساخت شهرهای اسفنجی

کاهش مخاطرات خشکسالی و سیل با ساخت شهرهای اسفنجی