مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 04:002021-05-15سياسي

نقش نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی هوایی از عملیات بیت المقدس


قوای خودی برای تصرف و عبور از منطقه عملیاتی ماووت چندین عملیات را طی 15 ماه، از آغاز سال 1366 طراحی و اجرا کرد که آخرین آنها عملیات بیت المقدس 6 بود.

- قوای خودی برای تصرف و عبور از منطقه عملیاتی ماووت چندین عملیات را طی 15 ماه، از آغاز سال 1366 طراحی و اجرا کرد که آخرین آنها عملیات بیت المقدس 6 بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،سرهنگ ستاد قاسم اکبری مقدم پژوهشگر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش، دریادداشتی نقش نیروی هوایی ارتش را در عملیات بیت المقدس تبیین کردهاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این یادداشت می خوانیم: طرح ریزی و آمادگی برای نبرد بیت المقدس بلافاصله بعد از عملیات فتح المبین(2/1/1361) آغاز و با سرعت و بدون وقفه ادامه یافت و یک ماه پس از خاتمه عملیات فتح المبین به مرحله اجرا در آمد و این فاصله زمانی بین دو نبرد بزرگ، ضمن نشان دادن توانمندی ما در سرعت آمادگی برای گشایش جبهه جدید در زمانی کوتاه تر از آنچه برآورد می شد، به عنوان یک عامل غافلگیرکننده سرنوشت ساز به کار برده شد.

نبردی که تحت عنوان طرح عملیات کربلا 3 طرح ریزی و به نام عملیات بیت المقدس با شرکت یگان های عمده از ظفرمندان ارتش و دلاورمردان سپاه و سایر نیروهای مردمی از دهم اردیبهشت ماه تا چهارم خردادماه 1361 به مدت 26 روز در جنوب غربی اهواز انجام گرفت، یکی از درخشان ترین کارنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی هوایی از عملیات بیت المقدس

نقش نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی هوایی از عملیات بیت المقدس