مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 07:302021-05-15اجتماعي

کانون های گرد و غبار دشت کاشان فعال شده است


عضو هیات علمی ایستگاه تحقیقات مناطق خشک و بیابانی کاشان، گفت: کانون های گرد و غبار در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب دشت کاشان به طور محسوسی از دیروز فعال شده که می تواند هشدار جدی برای فاجعه در آینده باشد.

- ایسنا/اصفهان عضو هیات علمی ایستگاه تحقیقات مناطق خشک و بیابانی کاشان، گفت: کانون های گرد و غبار در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب دشت کاشان به طور محسوسی از دیروز فعال شده که می تواند هشدار جدی برای فاجعه در آینده باشد.

مرتضی ابطحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خشکسالی های سال های گذشته به ویژه استمرار آن در سال زراعی جاری باعث کاهش رطوبت و فعال شدن کانون های گرد و غبار در دشت کاشان شده است.

وی افزود: در سال های اخیر پوشش گیاهی مناطق بیابانی، کاهش پیدا کرده است، در حالی که بارندگی های بهاری باعث رویش گونه های یک ساله می شد که عاملی برای جلوگیری از فرسایش خاک بود و امسال این روش ها را نیز نداشتیم.

عضو هیات علمی ایستگاه تحقیقات مناطق خشک و بیابانی کاشان، تصریح کرد: حقابه دریاچه نمک نیز یکی از عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

درحالی که این حوزه در سال های گذشته چند ماه از سال آبگیری می شد و مرطوب بود، اما امسال آب به این حوزه ریخته نشد و در خشکی کامل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون های گرد و غبار دشت کاشان فعال شده است

کانون های گرد و غبار دشت کاشان فعال شده است