مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 18:552021-05-15سياسي

طراح پارک های «ساعی» و «ملت» 91 ساله شد


حسین محجوبی، هنرمند نقاشی که قلمو و بومش طرحی جز طبیعت را نمی شناسد، در حالی پا به سن 91 سالگی گذاشته است که همچنان پویا و فعال است و حتی در روزهای سخت قرنطینه خانگی نیز فرصت را غنیمت شمرده و خودش را مشغول خلق آثار جدید کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمود بارز اهمیت حسین محجوبی به طبیعت را می توان در نقاشی های بی شمار او از منظره و طبیعت یافت.

هرچند که این نقاشی ها تمام ماجرا نیستند.

محجوبی را حالا بعد از بیش از 70 سال فعالیت حرفه ای در جهانِ هنر به روایت زیبایی های طبیعت و اعتراض به رد پاهای زشت انسان ها و ماشین ها، می شناسند؛ هرچند که سرآغاز توجه محجوبی به طبیعت و گسترش نمود آن در آثار نقاشی این هنرمند از زمانی شکل گرفت که طراحی پارک های معروف شهر تهران همچون ساعی (که بانی ساخت آن کریم ساعی بود) و ملت را بر عهده داشت.

محجوبی می گوید طراحی این پارک ها اهمیت نقش درختان در زندگی انسان ها را برایش پررنگ تر کرد و به همین سبب هم در آثار هنری اش بیشتر به این موضوع پرداخت.

مهمترین عناصر آثار محجوبی اسب به عنوان سمبل انرژی و درخت به عنوان سمبل زندگی است و خودش معتقد است که انسان ها، زمین و طبیعت را به نابودی کشانده اند.

او که 24 اردیبهشت سال 1309 در شهر لاهیجان به دنیا آمد، قرار است امسال و به مناسبت سالروز تولد 91 سالگی خود، شاهد افتتاح سالنی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراح پارک های «ساعی» و «ملت» 91 ساله شد

طراح پارک های «ساعی» و «ملت» 91 ساله شد