مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 05:152021-05-16سياسي

تاریخچه ناشناخته نجوم


یک مدرس و پژوهشگر نجوم و کیهان شناسی با معرفی تاریخچه ناشناخته علم نجوم به معرفی افراد برجسته و کمتر شناخته شده در این حوزه پرداخت.

- ایسنا/اصفهان یک مدرس و پژوهشگر نجوم و کیهان شناسی با معرفی تاریخچه ناشناخته علم نجوم به معرفی افراد برجسته و کمتر شناخته شده در این حوزه پرداخت.

عمران مرادی، در وبینار آنلاین به مناسبت روز جهانی نجوم که به همت مرکز نجوم ادیب اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نیوتون، کوپرنیک، انیشتین، گالیله و.

از معروف ترین افرادی هستند که علم نجوم را به نام آن ها می شناسیم، اما در این میان افرادی هم وجود دارند که کمتر شناخته شده اند.

وی افزود: بخش زیادی از دانش نجوم برای عموم مردم شناخته شده نیست.

این کارشناس ارشد انتقال تکنولوژی در خصوص تاریخچه شکل گیری روز جهانی نجوم، گفت: داگ برگر، رییس انجمن نجوم کالیفرنیای شمالی حدود 40 سال پیش ایده ای مطرح کرد که بر مبنای آن منجمان تلسکوپ های خود را بین مردم برده و آن ها را با علم نجوم آشنا کردند، از 30 سال پیش هفته ای به عنوان ترویج نجوم اعلام شد تا منجمان علم خود را به جامعه بیاورند.

مرادی افزود: ایتالیا مهد علم نجوم است و گالیله، از بزرگان علم نجوم از این کشور برخاسته است، اما شواهدی وجود دارد که بزرگان حوزه نجوم در کشورهای اسلامی اطلاعات برجسته ای داشته اند و این اطلاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخچه ناشناخته نجوم

تاریخچه ناشناخته نجوم