مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 05:152021-05-16اجتماعي

دلالی به سفرهای زیارتی هم رسید/ ویزای عراق 150 دلار!


در حالی که با شیوع کرونا سفر به عتبات ممنوع شده است، برخی افراد سودجو با راه اندازی کاروان های غیرمجاز، مسافرگیری می کنند و برای جذب زائر و حتی اخذ ویزای عراق بساط دلالی پهن کرده اند.

- خبرنگار فارس ـ گروه حج و زیارت ـ مریم سادت آجودانی: در حالی که وزارت کشور، خروج از مرزهای زمینی به عراق را از اوایل سال جاری ممنوع کرده و حتی حسین قاسمی، مدیر کل امور مرزی وزارت کشور چند بار از زائران خواسته تا برای خروج از کشور و سفر به عراق به مرزهای زمینی مراجعه نکنند، برخی از افراد در قالب کاروان و حتی به صورت انفرادی از مرزهای زمینی خارج می شوند.

تردد غیرمجاز از مرزها چگونه انجام می شود؟ خبرگزاری فارس در چند گزارش به عبور غیرمجاز افراد از مرزها در زمان ممنوعیت تردد اشاره کرد (اینجا بخوانید) و حتی وزارت کشور نیز پیگیر این امر شد، اما مشخص نیست چه کسانی پشت پرده این ترددها هستند که هیچ کسی نمی تواند از ترددهای غیرمجاز ممانعت کند و حتی کسی هم پاسخگوی چنین سفرهایی به عراق نیست.

نکته جالب این که برخی مسؤولان نیز منکر این ترددها می شوند.

با این وجود، در هفته گذشته و به رغم ادامه روند ممنوعیت تردد از مرز زمینی، سفر به عتبات از طریق مرزهای هوایی نیز برقرار شد و در طول هفته در کنار پروازهای خارجی، چند پرواز داخلی به نجف و بغداد برقرار شده تا افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلالی به سفرهای زیارتی هم رسید/ ویزای عراق 150 دلار!

دلالی به سفرهای زیارتی هم رسید/ ویزای عراق 150 دلار!