مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-16سياسي

ورود مجلس به اصلاح نظام بانکی/ موافقت نمایندگان با اولویت بررسی «قانون بانک مرکزی»


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دار طرح قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ا یران با هدف کنترل نقدینگی و شفافیت مقررات بانکی موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت ماه 1400) مجلس با اولویت بررسی طرح قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

این طرح در کمیته بانکداری کمیسیون اقتصادی مجلس طراحی شده و با هدف تجمیع قوانین کلان حوزه بانکی کشور و اصلاح قوانین نظام بانکی ارائه شده است.

محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس که طراحی طرح مذکور را برعهده داشته در دفاع از درخواست اولویت بررسی این طرح اظهار داشت: در 20 سال گذشته یعنی از سال های 80 تا 99 نقدینگی کشور 10 هزار و 250 درصد افزایش یافته که از قضا باعث تعجب بوده است که اقتصاد ما با این میزان نقدینگی سرپا مانده است.

وی افزود: نتیجه این نقدینگی سنگین بروز تورم های خانمانسوز است و در بررسی های صورت گرفته ریشه این وضعیت به سال 80 برمی گردد که برخی بانک های خصوصی ایجاد شدند و این بانک ها نیز موتور تولید نقدینگی در کشور شده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: برای اصلاح این وضعیت نیاز داریم که بانک مرکزی بتواند بانک های خصوصی را مدیریت کند؛ چراکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود مجلس به اصلاح نظام بانکی/ موافقت نمایندگان با اولویت بررسی «قانون بانک مرکزی»

ورود مجلس به اصلاح نظام بانکی/ موافقت نمایندگان با اولویت بررسی «قانون بانک مرکزی»