مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 05:502021-05-16سياسي

167 پرونده طلاق در آذربایجان غربی به سازش ختم شد


رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی از مختومه شدن بیش از 160 فقره پرونده طلاق در 2ماهه سال جاری خبر داد.

- به نقل از دادگستری آذربایجان غربی، هادی صمدی در این زمینه اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف جهت حل و فصل دعاوی، با وساطت اعضای شعب صلحی شورای حل اختلاف طی این مدت در تعداد 500 فقره پرونده با موضوع دعاوی خانوادگی صلح و سازش حاصل شد.

وی ادامه داد: از این تعداد 167 فقره آن مربوط به پرونده های طلاق و درخواست عدم امکان سازش از سوی زوجین بوده که در نتیجه اقدامات صلحی شورای حل اختلاف از تشکیل پرونده های متعدد از جمله مطالبه مهریه، استرداد جهیزیه، نفقه، ترک انفاق در محاکم و دادسراها جلوگیری شد.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف از اجرای طرح هایی که منجر به افزایش صلح و سازش و ترویج سنت حسنه عفو و گذشت به ویژه در پرونده های مربوط به دعاوی خانواده شده و مانع فروپاشی کانون گرم خانواده ها می شود حمایت می کند.

صمدی با تاکید بر اینکه کشمکش ها و درگیری های زوجین که در برخی مواقع به طلاق ختم می شود تأثیر روانی منفی بر فرزندان داشته و عواقب ناخوشایندی دارد، گفت: یکی از اثرات مهم طلاق احتمال تبدیل این کودکان به بزهکاران آینده است و توجه به این نکته، اهمیت تلاش برای حفظ بنیان های خان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

167 پرونده طلاق در آذربایجان غربی به سازش ختم شد

167 پرونده طلاق در آذربایجان غربی به سازش ختم شد