مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-05-16اقتصادي

آغاز عملیات گرده افشانی انجیر دیم درنی ریز


مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: عملیات گرده افشانی درختان انجیر دیم شهرستان نی ریز در سطحی بالغ بر 5 هزار هکتار از باغهای این شهرستان شروع شده است.

- ، علیرضا بصیری با اشاره به اینکه نی ریز یکی از قطب های تولید انجیر استان و کشور است، افزود: بردهی انجیرستان های این شهرستان از دهه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: امسال به دلیل کاهش بارندگی و نزولات آسمانی، امسال باغداران از بر کمتری برای بردهی باغ های خود استفاده می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز با اشاره به اهمیت توجه در عملیات بردهی اظهارکرد: گرده افشانی براساس استانداردهای خاص نسبت به سن درختان با مشاوره کارشناسان صورت می گیرد و به لحاظ فنی، زمانی که قطر میوه انجیر خوراکی به 9 تا 13 میلی متر برسد بهترین زمان گرده افشانی است.

بصیری ابراز کرد: 98 درصد از ارقام انجیر باغ های نی ریز رقم سبز صادارتی است که این رقم از انجیر موجود در شهرستان برای تولید میوه، نیاز به انجام گرده افشانی توسط زنبور بلاستوفاگا دارد.

دبیر شورای کشاورزی شهرستان نی ریز عنوان کرد: انواع ارقام گرده افشان موجود در نی ریز دانه سفید، قاسمی (پوزدنبالی)، کوهکی، تومسجدی، خرمایی، ویل وحشی، شاه انجیری، دانه سبز، آتشی، فریدونی، آبگزی، فعل سربسته و مهارلویی است که رقم های بران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات گرده افشانی انجیر دیم درنی ریز

آغاز عملیات گرده افشانی انجیر دیم درنی ریز