مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-05-16فرهنگي

بافق شهر دستبافته های خرمایی ایران می‎شود


شهردار بافق از پیگیری برای تبدیل این شهر به شهر دست بافته های خرمایی ایران خبر داد و گفت: علاوه بر مشاغل سخت و معدنی در بافق، درآمد بخشی از افراد این شهر خصوصا در حوزه مشاغل خانگی و زنان خانه دار به هنر دستبافته های خرمایی گره خورده است.

- ایسنا/یزد شهردار بافق از پیگیری برای تبدیل این شهر به شهر دست بافته های خرمایی ایران خبر داد و گفت: علاوه بر مشاغل سخت و معدنی در بافق، درآمد بخشی از افراد این شهر خصوصا در حوزه مشاغل خانگی و زنان خانه دار به هنر دستبافته های خرمایی گره خورده است.

سیدعلی نوروززاده در نشست مشترکی که شب گذشته در این شهرستان با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برگزار شد، با بیان این که خرما نه تنها درخت بلکه بخشی از اقتصاد و فرهنگ مردم بافق است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز با وجود رکود اقتصادی خصوصاً در بخش صنایع دستی، بخشی از اقتصاد بافق درگیر بافته های خرمایی است به طوری که از ساختار زندگی اجتماعی این مردم تا درآمد بخشی از آن ها وابسته به این هنر بومی است.

وی با بیان این که علاوه بر مشاغل سخت و کارگری و معدنی، درآمد بخشی از افراد این شهر خصوصاً در حوزه مشاغل خانگی و زنان خانه دار به هنر دستبافته های خرمایی گره خورده است، گفت: هیچ خانه ای از بافق وجود ندارد که اثری از دست بافته های خرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافق شهر دستبافته های خرمایی ایران می‎شود

بافق شهر دستبافته های خرمایی ایران می‎شود