مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-05-16سياسي

بی توجهی به ربا در طرح اصلاح قانون بانک مرکزی


نماینده بافق و مهریز در مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون بانک مرکزی از اینکه در این طرح به موضوع ربا اشاره نشده انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات طرح مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی اظهار داشت: هیات رییسه با استناد به ماده 100 آیین نامه داخلی مجلس این طرح را در اولویت قرار داد و به رعایت نظم و گزارشات دستور هفتگی توجهی نکرده است.

  وی افزود: در این طرح به مسائل و مشکلات مبنایی بانک مرکزی توجهی نشده است ضمن اینکه گفته شد که طرح مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی به مسائل عمرانی، کنترل تورم و جلوگیری از خلق نقدینگی می پردازد، در حالی که سوال این است که مگر بانک مرکزی وظایفی به غیر از این موارد دارد؟ نماینده بافق و مهریز در مجلس مشکل اصلی نظام بانکداری را سود بانکی یا ربا دانست و تصریح کرد: متاسفانه برای این مسئله مهم در قانون هیچ چاره ای اندیشیده نشده است.

وی علت اصلی ورود بانک ها به ویژه بانک های خصوصی در امور معاملاتی و دلالی را سود بیشتر دانست و اظهار داشت: چرا مسئله ای که اسلام آن را زیر سوال برده، یعنی ربا، مورد بی توجهی طراحان طرح قرار گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی به ربا در طرح اصلاح قانون بانک مرکزی

بی توجهی به ربا در طرح اصلاح قانون بانک مرکزی