مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 07:352021-05-16اقتصادي

نبود صنایع تبدیلی در قطب تولید سیب آذربایجان شرقی


غفلت از ایجاد صنایع تبدیلی حلقه مفقوده بخش کشاورزی شهرستان اهر به عنوان قطب تولید سیب آذربایجان شرقی است.

- خبرنگار مهر ، رسول خدابخش صبح امروز یک شنبه در جلسه مخاطرات بخش کشاورزی اهر با اشاره به این که کشاورزی توأم با تخصص و توجه به زنجیره تولید می تواند از ریسک این بخش بکاهد، اظهار کرد: شهرستان اهر با داشتن جایگاه سوم قطب تولید سیب در آذربایجان شرقی، هنوز صنایع تبدیلی ندارد و غفلت از ایجاد صنایع تبدیلی جزو حلقه های مفقوده است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: سطح باغات شهرستان اهر 7500 هکتار بوده و عمده تولیدات باغی این شهرستان سیب است و سعی داریم تا واحد راکد صنایع تبدیلی را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با ذکر اینکه برای صادرات محصولات کشاورزی هیچ برنامه مشخصی وجود ندارد، گفت: متأسفانه در شهرستان اهر تنها به توسعه باغات توجه شده و با وجود 7500 هکتار باغات و تولید سالانه 150 هزار تن محصولات کشاورزی سردرختی از بازاریابی، فروش و صادرات غفلت شده است.

کم آبی بخش کشاورزی شهرستان اهر را تهدید می کند خدابخش با انتقاد از توسعه باغات غیرمجاز در شهرستان اهر بیان کرد: در شرایطی که کم آبی بخش کشاورزی شهرستان اهر را تهدید می کند و از طرفی باغات به صورت غیرمجاز توسعه می یابند، از این رو برای مسئولان واسطه می فرستند تا با تخصیص آب به باغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود صنایع تبدیلی در قطب تولید سیب آذربایجان شرقی

نبود صنایع تبدیلی در قطب تولید سیب آذربایجان شرقی