مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-16سياسي

طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در تضاد با منافع دولت هاست


نماینده شیراز در مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون بانک مرکزی گفت: این طرحی با منافع دولت ها در تضاد است و قطعاً آنها مایل به اصلاح وضعیت کنونی بانک مرکزی نیستند و تمایلی به انجام کارهای اساسی و کلیدی ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) در موافقت با طرح مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی اظهار داشت: از سال 1362 که قانون بانکداری بدون ربا مصوب شد، کار جدی برای اصلاح نظام بانکداری انجام نشده، ولی با توجه به اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک پایه محسوب می شود، انتظار داشتیم این اقدامات هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: این طرح، بانک مرکزی را تبدیل به یک بانک حاکمیتی می کند که اهداف کلانی همچون حفظ ارزش پول ملی، اشتغالزایی و سایر اهداف کلان مدنظر نظام را تعقیب کند.

زمانی این مهم محقق می شود که بانک مرکزی به دنبال احقاق اهداف 4 ساله یک دولت نباشد.

نماینده شیراز در مجلس تصریح کرد: طرح مباحثی همچون اینکه اجازه دهید دولت جدید روی کار بیاید و در این رابطه لایحه ای به مجلس ارائه کند انحرافی است.

قادری گفت: قطعا طرح اصلاح قانون بانک مرکزی با منافع دولت ها در تضاد است و قطعاً آنها مایل به اصلاح وضعیت کنونی بانک مرکزی نیستند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در تضاد با منافع دولت هاست

طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در تضاد با منافع دولت هاست