مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 13:452021-05-16سياسي

لزوم انتشار اسناد مربوط به نقش عربستان در حادثه 11 سپتامبر


22 تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای به دادستان کل این کشور، خواستار انتشار اسناد محرمانه دولت آمریکا در خصوص نقش عربستان سعودی در حادثه تروریستی 11 سپتامبر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، 22 تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت های نیویورک و نیوجرزی از جمله چاک شومر ، کریستین گیلیبرند و نیکول مالیوتاکیس نماینده جمهوریخواه ایالت نیویورک با ارسال نامه ای به دادستان کل آمریکا، خواستار انتشار اسناد محرمانه و طبقه بندی شده اف بی آی در خصوص نقش عربستان سعودی در حادثه تروریستی 11 سپتامبر شدند.

نگارندگان این نامه، همچنین استناد دولت های ترامپ، اوباما و بوش به لزوم حفظ محرمانه بودن اسناد را مورد انتقاد قرار داده و عنوان کرده اند که این اسناد باید جهت احقاق حقوق خانواده های قربانیان 11 سپتامبر در دادگاه، در اختیار آنها قرار گیرند.

در متن نامه مذکور آمده است: ما متوجه هستیم که خانواده های پیگیر این دادخواست به دنبال دسترسی به اسنادی هستند که به اعتقاد آنها نشان دهنده دست داشتن عربستان سعودی در حملات بوده و همچنین به دنبال دسترسی به نتایج حاصل از عملیات انکور که در بین سال های 2007 تا 2016 توسط اف بی آی (در خصوص حمله 11 سپتامبر) انجام شده هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم انتشار اسناد مربوط به نقش عربستان در حادثه 11 سپتامبر

لزوم انتشار اسناد مربوط به نقش عربستان در حادثه 11 سپتامبر