مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 04:052021-05-17اقتصادي

افزایش چشمگیر حضور بانوان کردستانی در رشته سوارکاری


نایب رییس هیات سوارکاری استان کردستان گفت: استقبال بانوان کردستانی از رشته سوارکاری نسبت به گذشته حدود 10 برابر افزایش دارد.

- شیوا مفاخری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به سابقه قومیتی سوارکاری در میان مردم کرد، استقبال بسیار خوبی از این رشته در قسمت بانوان علاوه بر بخش آقایان وجود دارد.

  وی افزود: در حوزه کمی نیز با توجه به آمار بیمه شدگان ورزشی در بخش بانوان افزایش بیش از 10 برابری نسبت به چند سال گذشته داشته و این نشان دهنده ورود تعداد زیادی از بانوان به صورت رسمی به این ورزش است.

  مفاخری با اشاره به دغدغه های موجود در این رشته در حوزه بانوان، گفت: با توجه به ساختار این ورزش که مجوز تاسیس باشگاه سوارکاری فقط به حومه شهر داده می شود ممکن است برای بانوان طی این مسافت کمی دشوار باشد.

  وی ادامه داد: در زمینه مربیان سوارکاری در بخش بانوان نیز در سطح استان کمبود فراوانی وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک بانوان در حال آموزش بتوانند با دریافت کارت مربیگری خود از فدراسیون این کمبود را برطرف کنند.

  مفاخری تصریح کرد: در استان کردستان سابقه انتخاب رییس هیات از میان بانوان داشته ایم که در سطح کشور این اتفاق کم نظیر بوده و این مسئله در جهت حضور پررنگ تر بانوان تاثیرات مطلوبی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چشمگیر حضور بانوان کردستانی در رشته سوارکاری

افزایش چشمگیر حضور بانوان کردستانی در رشته سوارکاری