مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-17اقتصادي

آب ذخیره شده پشت سدهای آذربایجان غربی 16 درصد کاهش یافت


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از کاهش 16 درصدی آب شده شده در مجموع سدهای استان در سال آبی جاری خبر داد.

- با اشاره به کاهش بیش از 23 درصدی بارش ها در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری افزود: این کاهش بارندگی موجب کاهش آب مجموع سدهای استان شده و پیش بینی می شود تابستانی با تنش آبی پیش رو داشته باشیم.

وی ادامه داد: در برنامه عملکردی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری کاهش 72 درصد ورودی به سدهای استان داشتیم و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه این رقم به 61 درصد برسد.

طالبیان همچنین با اشاره به کاهش 50 درصدی ذخایر برفی آذربایجان غربی گفت: آنچه از اهمیت ویژه ای برای تأمین احجام ورودی به سدها می شود ذخیره برفی است که امسال با توجه به تغییرات کیفی بارش با کاهش 50 درصدی ذخایر برفی مواجه بودیم و همین موضوع موجب کاهش 16 درصدی آب ذخیره شده در مجموع سدهای استان شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به موضوع رهاسازی آب پشت سدها به سوی دریاچه ارومیه افزود: تکلیف شرکت آب منطقه ای که طی سال های 94-93 از سوی ستاد احیا بر عهده این شرکت قرار داده شد رهاسازی 3548 میلیون متر مکعب بود و این در حالی است که در سایه بارش های خوب سال های گذشته میزان رهاسازی های انجام شده چیزی حدود 6238 میلیون متر مکعب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب ذخیره شده پشت سدهای آذربایجان غربی 16 درصد کاهش یافت

آب ذخیره شده پشت سدهای آذربایجان غربی 16 درصد کاهش یافت