موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - باشگاه استقلال - متناسب سازي - سازمان برنامه و بودجه - سازمان تامين اجتماعي - سازمان برنامه - پسر ديگو مارادونا - افزايش تعرفه اينترنت - احياي شب بيست و يكم - بيمارستان ابن الخطيب - جهاددانشگاهي - نشست گروه جي 20 - كارنامه آزمون استخدامي - بيشه دراز - مصدوميت شهريار مغانلو - بادام مامايي - هواپيماي پرسپوليس - دبير هيأت دولت - كشتي پهلواني

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-05-17اقتصادي

تاثیر جدی تغییر اقلیم بر مهاجرت روستاییان


بررسی های پژوهشگران اقتصاد کشاورزی دانشگاه شیراز نشان داد که افزایش میانگین دما و کاهش بارش، باعث افزایش مهاجرت از روستا به شهر شده است.

- بررسی های پژوهشگران اقتصاد کشاورزی دانشگاه شیراز نشان داد که افزایش میانگین دما و کاهش بارش، باعث افزایش مهاجرت از روستا به شهر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران کشوری خشک و نیمه خشک است و به عنوان کشوری در معرض خشکسالی و تغییرات اقلیمی شناخته شده است.

این پدیده نه تنها به کاهش تولیدات کشاورزی و تخریب منابع طبیعی می انجامد؛ بلکه معیشت و رفاه خانوارهای روستایی را نیز به مخاطره می اندازد.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، مهاجرت از روستاها طی سال های اخیر افزایش یافته و بسیاری از روستاها طی سال های اخیر خالی از سکنه شده اند.

به طوری که سهم جمعیت روستایی از 39 درصد در سال 1375 به 29 درصد در سال 1395 کاهش یافته است.

با توجه به خشکسالی های پی درپی در سال های اخیر، این فرضیه وجود دارد که تغییرات اقلیمی یکی از عوامل اصلی موثر بر کاهش جمعیت روستاهای کشور است.

مساله مهاجرت روستاییان از ابعاد مختلفی اهمیت دارد.

برای نمونه؛ حاشیه نشینی شهرهای بزرگ به عنوان یکی از پیامدهای مهاجرت، هزینه های بسیار سنگینی را بر جامعه و کشور تحمیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر جدی تغییر اقلیم بر مهاجرت روستاییان

تاثیر جدی تغییر اقلیم بر مهاجرت روستاییان