مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-17فناوري

سیر ارتباطات در جهان؛ از تلگراف تا 5G


ارتباطات برای مدت های زیادی شکل متنی و پس از آن صوتی داشت، اما پیشرفت سریع فناوری برقراری ارتباط میان افراد را به سمت تماس های تصویری کشانده و امروزه کمتر کسی است که فناوری 5G به گوشش نخورده و از ابزارهای ارتباطی با جدیدترین تکنولوژی استفاده نکرده باشد.

- ارتباطات برای مدت های زیادی شکل متنی و پس از آن صوتی داشت، اما پیشرفت سریع فناوری برقراری ارتباط میان افراد را به سمت تماس های تصویری کشانده و امروزه کمتر کسی است که فناوری 5G به گوشش نخورده و از ابزارهای ارتباطی با جدیدترین تکنولوژی استفاده نکرده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکنون دیگر ارتباطات به تلفن و اینترنت هم محدود نمی شود و اگرچه این مسیر بیش از 150 سال پیش با تلگراف آغاز شد، اما با فناوری هایی مانند نسل پنجم اینترنت که صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دگرگون خواهد کرد، گره خورده و از آنجایی که سرعت رشد فناوری بسیار بالاست، در آینده شاهد تحولات بیشتری نیز خواهیم بود.

صنعت ارتباطات حدودا 150 سال پیش با تلگراف آغاز شد و پس از آن تلفن بود که برای مدت زمان زیادی وظیفه برقراری ارتباط بین افراد را بر عهده داشت.

اما عمر گوشی همراه به کمتر از 3 دهه می رسد و موبایل های امروزی با سیستم های عامل هوشمند و دسترسی به اینترنت، عمری 10 سال دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر ارتباطات در جهان؛ از تلگراف تا 5G

سیر ارتباطات در جهان؛ از تلگراف تا 5G