مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 09:102021-05-17فناوري

سیر ارتباطات در جهان؛ از تلگراف تا 5G


ارتباطات برای مدت های زیادی شکل متنی و پس از آن صوتی داشت، اما پیشرفت سریع فناوری برقراری ارتباط میان افراد را به سمت تماس های تصویری کشانده و امروزه کمتر کسی است که فناوری 5G به گوشش نخورده و از ابزارهای ارتباطی با جدیدترین تکنولوژی استفاده نکرده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکنون دیگر ارتباطات به تلفن و اینترنت هم محدود نمی شود و اگرچه این مسیر بیش از 150 سال پیش با تلگراف آغاز شد، اما با فناوری هایی مانند نسل پنجم اینترنت که صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دگرگون خواهد کرد، گره خورده و از آنجایی که سرعت رشد فناوری بسیار بالاست، در آینده شاهد تحولات بیشتری نیز خواهیم بود.

صنعت ارتباطات حدودا 150 سال پیش با تلگراف آغاز شد و پس از آن تلفن بود که برای مدت زمان زیادی وظیفه برقراری ارتباط بین افراد را بر عهده داشت.

اما عمر گوشی همراه به کمتر از 3 دهه می رسد و موبایل های امروزی با سیستم های عامل هوشمند و دسترسی به اینترنت، عمری 10 سال دارند.

با وجود این در همین سال ها هم فناوری های جدید، ارتباطات را به نحوی دگرگون کردند که پیام ها از حالت متنی و صوتی به تصویری تبدیل شده است.

در این میان اتحادیه بین المللی مخابرات یا ITU سازمانی است که در سال 1865 پس از اختراع تلگراف توسط 20 کشور اروپایی تحت به عنوان اتحادیه بین المللی تلگراف تاسیس شد و سپس ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر ارتباطات در جهان؛ از تلگراف تا 5G

سیر ارتباطات در جهان؛ از تلگراف تا 5G