مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 10:352021-05-17پزشكي

ده باور نادرست درباره ناباروری


مرکز درمان ناباروری ابن سینا، از 25 تا 30 اردیبهشت پویش جمعیت، خانواده و فرزندآوری را برگزار کرده و روز دوم این پویش باور های نادرست درباره ناباروری نام گذاری شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهزاد قربانی، روانپزشک و عضو هیئت علمی پژوهشگاه ابن سینا و تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا در این خصوص گفت: در زمینه ناباروری، همانند دیگر حوزه ها، باور های نادرستی در اذهان عمومی وجود دارد که با واقعیت های علمی و پزشکی مغایر است و لازم است با اطلاع رسانی درست و مؤثر این باور ها اصلاح شود.

این روانپزشک نخستین باور نادرست را نامحدود بودن فرصت فرزندآوری دانست و گفت: برخی از زوج ها گمان می کنند هر زماندکه اراده و برنامه ریزی کنند، می توانند صاحب فرزند شوند و با همین گمان بارداری را به تعویق می اندازند.

در حالی که ساعت بیولوژیک بدن به اختیار و اراده ما متوقف نمی شود و با افزایش سن، به ویژه در خانم ها، قدرت باروری کاهش می یابد.

بنابراین، زوج ها نباید دوره طلایی باروری خود را از دست بدهند.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا به اطمینان از قدرت باروری و فرزندآوری به عنوان یکی دیگر از باور های نادرست اشاره کرد و بیان کرد: از آنجا که باروری همواره به عنوان یک بخش طبیعی از زندگی قلمداد می شود، اغلب خانم ها و آقایان به ذه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ده باور نادرست درباره ناباروری

ده باور نادرست درباره ناباروری