مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 12:402021-05-17اقتصادي

علت کاهش ذخایر ماهی کیلکا


مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: در سال 1378 نزدیک به 95 هزار تن کیلکا از دریای خزر صید می شد اما پس از ورود مهاجم شانه دار از دریای سیاه، - مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: در سال 1378 نزدیک به 95 هزار تن کیلکا از دریای خزر صید می شد اما پس از ورود مهاجم شانه دار از دریای سیاه، ذخایر ماهی کیلکا رو به کاهش گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مختار آخوندی با بیان اینکه 20هزار و 53 تن ماهی کیلکا در سال 1399 از دریای خزر صید شد، گفت: از این میزان صید ماهی کیلکا، 71 درصد سهم استان مازندران و 29 درصد سهم استان گیلان بوده است.

وی اضافه کرد: بیش از 95 درصد صید ماهی کیلکا در سال گذشته مربوط به گونه معمولی و 2 تا 3 درصد گونه آنچوی بوده است.

مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران افزود: بر اساس آخرین گزارش ها، صید کیلکا در استان گیلان 21 درصد افزایش و در استان مازندران 28 درصد کاهش داشته است.

وی علت کاهش صید کیلکا در استان مازندران را ناشی از شرایط آب و هوایی، کاهش ذخایر و کاهش دریاروی شناورها در شب دانست و گفت: متوسط صید شناورها در شب در سال گذشته 16 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان این که در سال 1378 نزدیک به 95 هزار تن کیلکا از دریای خزر صید می شد، اظه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت کاهش ذخایر ماهی کیلکا

علت کاهش ذخایر ماهی کیلکا