مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-05-18پزشكي

فرکانس سیگنالهای مغز ایرانی ها استخراج شد/ تشخیص سریعتر بیماری های روانی


محققان طی پروژه ای در صدد برآمدند تا فرکانسهای نرمال سیگنالهای الکتریکی مغز ایرانی ها را بدست آورند و در قالب نرم افزاری برای روانپزشکان ارائه دهند.

- دکتر رضا خسرو آبادی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص پروژه استخراج نشانگرهای زیستی سلامت عملکرد مغز در نمونه ایرانی گفت: ما در صدد برآمدیم تا داده های مربوط به فرکانسهای عملکردی مغزهای نرمال ایرانی را جمع آوری و تحلیل کرده و خروجی را در قالب نرم افزاری ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ارایه روشهای کمک تشخیصی برای بیماریها و اختلالات اعصاب و روان از نرم افزارهایی که از داده های خارجی بهره می بردند استفاده می شد، بیان کرد: اما بعد از جمع آوری این داده ها، مبتنی بر فرکانس مغز ایرانی ها که متاثر از شرایط محیطی و اجتماعی تفاوتهایی با نمونه های خارجی دارند، می توان تشخیص دقیقتری از تغییرات به وجود آمده در فرکانسهای مغزی در بیماری ها بر مبنای نمونه های ایرانی داشت.

به گفته خسروآبادی، با بدست آوردن میانگین فرکانس های نرمال مغز ایرانی ها می توانیم یک معیار کمک تشخیصی به فعالان حیطه اعصاب و روان از قبیل روانپزشکان، نورولوژیستها و روانشناسان بالینی ارایه دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرکانس سیگنالهای مغز ایرانی ها استخراج شد/ تشخیص سریعتر بیماری های روانی

فرکانس سیگنالهای مغز ایرانی ها استخراج شد/ تشخیص سریعتر بیماری های روانی