مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 04:502021-05-18اقتصادي

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از صنایع موجود نیازمند مواد معدنی


سرپرست مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان گفت: باید بانک اطلاعاتی جامع از صنایع موجود نیازمند مواد معدنی مرتبط به صنعت تهیه کنیم.

- ، مسلم امانی صبح سه شنبه در نشست با با رییس اداره معادن و اکتشافات سازمان صمت گیلان بر ایجاد رویکرد علمی بر مقوله معدن کاری تأکید و تصریح کرد: بسیاری از فعالیت های صنعتی و صنایع معدنی ریشه در کانسارهای معدنی دارند و حیات و ممات برخی از صنایع فلزی بزرگ و کارخانجات معدنی به مواد اولیه معادن وابسته است بنابراین از رویکردهای سطحی باید پرهیز شود.

امانی ادامه داد: شناسایی پژوهش و اکتشافات کانی های غیرفلزی از جمله بوکسیت، کائولن سنگ آهک، بنتونیت و سایر موارد از برنامه های سال 1400 این مرکز در گیلان است.

وی خواستار تعامل بیشتر کارخانجات صنایع معدنی و فولادی را با مرکز زمین شناسی شد و گفت: نیازمند بانک اطلاعاتی جامعی از این صنایع موجود برای شناسایی پتانسیل ها و نیازمندی های مواد معدنی مرتبط به صنعت هستیم تا بتوانیم روند پژوهشی و اکتشافی خود را متناسب با نیازمندی صنایع برنامه ریزی کنیم.

امانی با اشاره به پتانسیل های فلزی مطالعه و اکتشاف شده در خصوص مس تالش و آهن آسلار شفت ، ادامه داد: این معادن ذخایر خوبی دارند و پایش اکتشافات معدنی در سطح 100 هزارم و 50 هزارم آن در دستور کار امسال می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از صنایع موجود نیازمند مواد معدنی

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از صنایع موجود نیازمند مواد معدنی