مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 04:502021-05-18بين الملل

پیشنهاد چین برای میزبانی مذاکرات افغانستان


وزیر خارجه چین در تماس با مشاور امنیت ملی افغانستان گفت کشورش آمادگی دارد مذاکرات بین الافغانی را از طرق مختلف از جمله با ایجاد شرایط برای برگزاری این مذاکرات در چین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه چین اعلام کرد وانگ یی وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان پیشنهاد داد کشورش میزبان گفت وگوهای بین الافغانی باشد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: طرف چینی آمادگی دارد مذاکرات بین الافغانی را تسهیل کند، از جمله ایجاد شرایط برای برگزاری گفت وگوها در چین.

به گفته وانگ یی، تصمیم ایالات متحده برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان باعث ایجاد عدم اطمینان در وضعیت این کشور شده است.

وزیر خارجه چین اظهار داشت: با این حال صلح روند کلی و در تطابق کامل با منافع اساسی و بلند مدت مردم افغانستان و همچنین آرمان مشترک کل جامعه بین المللی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک ، علیرغم مذاکرات صلحِ در جریان، درگیری های مسلحانه بین دولت افغانستان و طالبان ادامه دارد.

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد در جریان روزهای عید فطر، 21 غیرنظامی در این کشور کشته و بیش از 30 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد چین برای میزبانی مذاکرات افغانستان

پیشنهاد چین برای میزبانی مذاکرات افغانستان