مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-05-18فرهنگي

واکنش شهید مطهری به اکران فیلم نامناسب در سینما


پژوهشگر مباحث میان رشته ای قرآن و هنر با اشاره به واکنش شهید مطهری به اکران فیلم نامناسب قبل از انقلاب، گفت: شهید مطهری جایی که دید فیلم و سینما اخلاقیات را نشانه گرفته، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، بشیر سلیمی، پژوهشگر مباحث میان رشته ای قرآن و هنر در پانزدهمین همایش حکمت مطهر که امروز در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد، با ارائه مقاله ای با عنوان واکاوی مضامین هنر اخلاق مدار در اندیشه شهید مطهری و سینمای برگمان، به تشریح دیدگاه شهید مطهری درباره سینما پرداخت.

سلیمی با بیان اینکه شهید مطهری سینمای قبل از انقلاب را قبول نداشت، گفت: ایشان به دلیل نبود محتوای مناسب در آثار سینمایی قبل از انقلاب، به سینما پا نمی گذاشت.

اما جایی که دید فیلم و سینما اخلاقیات را نشانه گرفته، وارد عمل شد.

  وی با اشاره به اکران فیلمی نامناسب در سینمای قبل از انقلاب و واکنش شهید مطهری، افزود: او برای نقد آن فیلم نامناسب حتی فیلم را نمی بیند، بلکه فقط صدای آن را گوش می دهد و آن را نقد می کند.

سلیمی با بیان اینکه شهید مطهری نقدهایی را به صادق هدایت دارد و تفکیکی بین اشعار خیام ریاضیدان با خیام شاعر درنظر گرفته است، تصریح کرد: شهید مطهری می گوید با تاثیرپذیری از کتاب صادق هدایت افرادی میل به خودکشی پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش شهید مطهری به اکران فیلم نامناسب در سینما

واکنش شهید مطهری به اکران فیلم نامناسب در سینما