مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 08:302021-05-18اقتصادي

سم پاشی مزارع کشاورزی ابهر به وسیله پهپاد


مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ابهر گفت: برای اولین بار در سطح استان زنجان مزارع کشاورزی ابهر با استفاده از پهپاد سمپاشی شد.

- ایسنا/زنجان مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ابهر گفت: برای اولین بار در سطح استان زنجان مزارع کشاورزی ابهر با استفاده از پهپاد سمپاشی شد.

سمیرا حاجی خانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مبارزه با علف های هرز در حوزه کشاورزی برای افزایش بهره وری از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا وجود این علف ها 30 درصد محصول را از بین می برد، اظهار کرد: تاکنون برای مبارزه در 50 هکتار از مزارع کشاورزی ابهر، مبارزه با علف های هرز با استفاده از روش سم پاشی به وسیله پهپاد انجام شده است.

وی ادامه داد: حدود پنج سالی است که از پهپاد برای عملیات مختلف کشاورزی در سطح کشور استفاده می شود که برای پوشش همه جانبه عملیات های مرتبط کشاورزی استان زنجان به بیش از 100 دستگاه پهپاد نیاز است.

این مسئول با اشاره به مزایای استفاده از پهپاد در کشاورزی، بیان کرد: جلوگیری از له شدن محصول به علت وارد نشدن تراکتور و سایر ادوات به مزرعه، صرفه جویی 98 درصدی در مصرف آب و 30 درصدی مصرف سم، تسهیل عملیات در مزارع صعب العبور، کاهش استفاده از نیروی انسانی، افزایش وسعت عملیات از مزایای استفاده از پهپاد کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سم پاشی مزارع کشاورزی ابهر به وسیله پهپاد

سم پاشی مزارع کشاورزی ابهر به وسیله پهپاد